Alla bilder är tagna av mig om inte annat uppges ©Emmas Utsikt

fredag 1 april 2011

Rockdala


Tog en tur till Plantagen igår och köpte frön. Egentligen hade jag tänkt att beställa spännande växter på nätet, men var alltför otålig på att få sätta fingrarna i jorden, så det blev tråkbutiken. Ja, jag tycker Plantagen är lite tråkigt, men de har ju basgrejerna. Har så många drömmar om min trädgård, får se vad som hinns med i år. Snön täcker fortfarande odlingslådorna, buuuhuuuu!



Bjuder på några bilder från Rockdala som jag lovade er. Det är verkligen ett härligt ställe och det är lätt man går bananas bland sticklingarna. Jag kan rekommendera pelargonjorden de säljer, den är helt fantastisk.

Emma

8 kommentarer:

Pilo sa...

Vad roligt! Jag ska också ta tg i min plantering. Ha en fin helg! Kul att kika in hos dig igen.

Mejrams! sa...

Håller med dig, Plantagen är en riktig tråkbutik. Har aldrig gillat de här stora trädgårdskedjorna som finns, totalt avsaknad av inspiration och många gånger brist på kunskap också. Rockdala däremot, där kan man riktigt shoppa loss. Har besök butiken live ngr gånger och alltid kommit hem med en hel del. Man hittar också alltid mer ovanliga sorter där. Ha en riktigt härlig helg!/Kram Merja

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Vilka fantastika bilder! Blir så sugen på att köpa fler pelargoner men är det något jag INTE behöver är det det. Köpte ändå 3 små sticklingar igår men det var för en god sak... typ! De såldes och behållningen går till ett barnhem i Kenya. Och jag fick fler pelargoner, en win-win situation!
Ha en härlig helg
/Karin

Inger-Lise sa...

Håpet et øyeblikk at de fine bildene av de fantastisk flotte blomstene var fra Plantasjen... Men når jeg tenker meg om burde jeg skjønt at det ikke var det. ;)
Gleder meg til sommer og blomster når jeg ser dette. Var i London fra i går til i dag og der er det full vår allerede. Herlig!! :)
KLEM

A House With A View sa...

Paniiiik!!! Jag har också tänkt fröa men det är ju så mycket annat som dyker upp hela tiden, blir inget av... Blir nog som vanligt, att jag får betala dyyyyra pengar vid plantskolans färdiga utplanteringsväxter i början av juni... Nu blev jag ju riktigt nyfiken på vilka fröer du köpt!
Häärliga bilder!

Stoooooooooor söndagskramiz aka

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbara bilder från ett underbart ställe. Jag har aldrig varit där men ofta checkat av deras hemsida.

Vår Plantagen tycker jag är trist och hos oss är det väldigt dålig kvalitet på blommorna.

Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram,
Regina

färgtrappan sa...

Vilken härlig växtkraft! Jag förstår att man lätt går bananas där...
Ha det gott :)
/Maja

Essay_writer sa...

i will always love flowers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails