Alla bilder är tagna av mig om inte annat uppges ©Emmas Utsikt

måndag 14 mars 2011

Dåligt samvete för pelargoner


Så här såg mina pelargoner ut när jag stuvade bort dem i oktober...de ser inte riktigt lika pigga ut nu. Det är många som börjat vårda sina pelargoner. Jag är inte en av dem. Håller mig fortfarande mycket inne med Lillebror. Men imorgon kanske? Frågan är bara var jag ska ha dem? De är så stora och det är ju för tidigt att sätta ut. Tänka, tänka....

Håller annars fortfarande på och målar kladdiga väggar  och har skaffat mig ett par söta nya vårgardiner. Måste bara bli färdig med målandet först innan de hängs upp. Hehe...

Emma

Ps. Pennorna från Panduro heter Bistro Chalkmarker.


6 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag har klippt ner alla mina pellisar, dels skjuter de nya fräscha skott och sen tar de lite mindre plats tills det är dags att flytta ut dem...men alla nya då...sticklingarna som jag planterat och de nya som jag köpt...Åååå vad jag önskar att jag hade ett stoooort frostfritt växthus att förvara alla pellisar i för de tar plats.

Önskar dig en fin och solig dag!
Kram,
Regina

Unknown sa...

Pelargoner är tack och lov, ett tufft släkte, så jag är säker på att det står ut med din behandling, eller snarare kanske avsaknaden av behandling, ett tag till. De har säkert överseende med att det kladdiga måste torka först.
Ha det bra!
Camilla

Catherine sa...

Your geraniums are very big, keep them wram before spring!

Mejrams! sa...

Här är en till som har dåligt samvete över sina pelargoner. Vi får göra ett gemensamt ryck och sätta igång och vårda./Kramen

Nilla Q sa...

Tur att jag inte har några pelargoner, vill inte ha ytterligare en sak till att ha dåligt samvete över! För det finns ju så mycket man inte hinner med...

Kram Pernilla

Violetta sa...

Slike problemer har ikke jeg, for jeg har verken pelargonia eller grønne fingre.
Dårlig trøst kanskje ;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails