Alla bilder är tagna av mig om inte annat uppges ©Emmas Utsikt

lördag 4 december 2010

Julpyntad lekbyrå


Ja hör ni. Man kan ju tycka att man ska bli arg när man blir påkörd och jo klart jag blev lite upprörd, men vet ni, jag blir sällan arg. Jag har väldigt lång stubin. Bara jag får sova och äta så tuffar jag på. Det betyder inte att jag inte har humör. Det har jag, men jag behåller som regel roen i hetsiga situationer. Sådan var jag inte som barn, då kunde jag explodera, men så tänkte jag att nehej, bråka är inget kul i längden, så jag bestämde mig för att ändra attityd. Så jag är som regel alltid positiv till saker. Försöker tänka långsiktigt...inte ta åt mig i tråkiga situationer. Det är likadant med barnen, jag försöker vara lugn, prata med dem. Inte skrika, inte skrika. Vi skriker inte i vårt hus. Det är så meningslöst tycker jag.


Just nu sitter jag på den enda lediga stolen i vardagsrummet, alla de andra är en del av barnens installation. Vet inte helt om det är en båt, ett tåg eller ett hus, men skoj har de. Annars har ju ungarna en byrå i lekekroken som är proppfull med leksaker. Jag hade gärna haft den här byrån i hallen, för den är så läcker, men än så länge får barnen ha den. 


Ljusstaken är av porslin, det gillar jag. Har också lagt en skifferplatta under om ljusen skulle droppa. Verkar kanske hysteriskt försiktigt, men ah, jag tycker det är smart.


Hjorthuvudet är så tufft tycker jag, men Lilleman han säger den ser arg ut. Ja, han är nog sur för att han måste hänga på väggen, svarade jag. Lilleman nickade instämmande...

Emma

8 kommentarer:

Små steg till ett enklare liv sa...

Hi!Vid första anblicken trodde jag faktiskt att Du fotat i hallen eller vardagsrummet.Så julfint barnen har fått det.Så skönt att barnen får vara barn.Ett hem är ju till att levas i eller hur?lek o bus!Vackra blommor och ljus! kram *piah*

Louise sa...

Enkelt men vackert!!!

Annika Christensen sa...

Vilken byrå... mmm den skulle jag vilja ha i mitt arbetsrum och ha bra att ha saker i.
Annika

Hanna sa...

Jätte fin byrå.
Kram
Hanna

Mycket annat & lite betong sa...

Så kul barnen har det! Bra att de sparade en stol.
Hjorthuvudet är jättefint, gillar det bättre än riktiga. Vad är kransen gjord av?
Och vilka vackra ljusringar du fick av din mamma.

Trevlig kväll!
Agneta

annika sa...

Den byrån ser verkligen intressant ut. Bra att få undan lite leksaker. Så snälla barn du har som lämnar en stol till dig. Men du verkar vara ganska snäll själv.
I dag blev det lite brödbak och nu ska det bli några goda kakor.
Kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken underbart vacker byrå! Kul att ljusstaken är i porslin för den modellen ser man ofta i trä. Hjorten ser lite bister ut, han rynkar ögonbrynen lite...kanske skulle han hellre vilja skutta runt i skogen. Vilken trevlig krans med bjällror.

Ha en fin fin fortsättning på veckan.
Kram,
Regina

färgtrappan sa...

Hej! Det var smart med en skifferplatta under den vackra byrån i lekekroken och skiffer är ju så läckert. "Lekekroken" det namnet har jag inte hört förut, vad betyder det på svenska, lekrum kanske? Ja det spelar ju ingen roll egentligen, fin var den iaf :)

Jag tycker också hjorten ser en aning arg ut, men din förklaring var bra. Jag nickar instämmande...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails