Alla bilder är tagna av mig om inte annat uppges ©Emmas Utsikt

torsdag 23 september 2010

Lillemors hus

Nu har jag börjat skriva och raderat flera gånger allt jag borde göra idag, som inte blir gjort för jag bara såsar runt bland tvätt och middagsfunderingar. Så nu är det bara att sätta igång. Jag vill gärna göra en skojig och förnuftig sak varje dag, men det är inte alltid jag får det till. Åtminstone har skåpet kommit upp på Lillemors rum. Det fungerar som lekrum för ungarna, då de vill sova på samma rum.


Lillemor kallar rummet för sitt hus, och här serveras det mycket gott.  Svampmöblerna köptes på en mellandagsrea på Room för några år sedan. Den lilla stolen hade min mamma, därefter jag, som barn. Har bytt färg många gånger genom åren.


Isbjörnen jag fick när jag döptes. Har blivit blind på ett öga, men han börjar ju bli lite till åren, stackaren. Ja, inte jag då... gudbevars!


Han vaktar givetvis de yngre förmågorna. Här i hörnet tycker barnen om att krypa in och gömma sig, som ET i garderoben.


Kaffe serveras i koppar från IKEA. 


Till det bjuds det på diverse grönsaker, kex och godis som uppbevaras i korgar från Åhléns.


Köksgrejerna hör nu hemma i skåpet från Kremmerhuset. En lösning både jag och barnen är nöjda med.


11 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Snyggt, prydligt, trevligt ... ja! *ler*

Martilie sa...

Hei hei,

Så nydelig på ditt barnerom. Soppene er skjønne og den gamle barnestolen -ahhh :)

Og innlegget under -DÅN!!!
Englevingene var bare helt skjønne!!! DE skulle jeg gjerne harr. Har skummet gjennom alle produktene i butikken, men ingen vinger.. HULK ;)

Ha en skjønn kveld..

Klemmer fra Tove

Bonnfrua sa...

Oj! Vilken ordning i lekrummet!!!
Blir helt matt... :-)

Inger-Lise sa...

Så koselig at de vil sove på samme rom. Det høres ut som søskenkjærlighet det!! :)
Koselig jente/lekerom. Veldig kule de soppmøblene. Og så skapet fra Kremmerhuset da.. Fantastisk!! :)
Heldige barn!! ;)

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Hej Emma!

Vilket fint hem du har.... Så mysigt och harmoniskt... Älskar tunnan med det gula trycket på.... helt underbar..... Och den där ogräsborsten skulle jag verkligen behöva.... Ibland känns det som att man har en mindre odling mellan plattorna ;-)

Tack snälla du för dina goa ord.... Gör mig riktig glad ska du veta..... Så roligt att du vill följa min blogg....... och till dig kommer jag absolut tillbaka!

Ha en fin helg!
Kram Charlotte

Gyngestol og kaffigrut sa...

For et herlig lekerom, kan godt forstå at de trives der. Og den gamle stolen var nydelig! Eksta koselig med ting som har en historie.

Ha en fin helg!

Nilla Q sa...

Vilket jättemysigt och fint barnrum. Inbjuder verkligen till lek! Gillade svampmöblerna!:-)

Kram Pernilla

Hanna sa...

Ha en bra helg.
Kram
Hanna

LjuvligtLantligt sa...

Åhh så fint o förra inlägget med vingarna *vill ha!!!!!!!!!!!!*

Trevlig helg.
Kram Git

Lundagård sa...

Där skulle man gärna leka! Trädet och plåtbyttan i förra inlägget är ju hur härligt som helst!

Margrethes hus og hage sa...

For et flott barnerom. Det blir nok lekt mye der inne, kan jeg tenke meg :) Og så herlig med ting både fra din og mormors barndom. Det er koselig når ting går i arv.

God helg til deg :) Hilsen Margrethe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails