Alla bilder är tagna av mig om inte annat uppges ©Emmas Utsikt

tisdag 3 augusti 2010

Sov i ro, slumra in....

Med en nyfödd i hus är sömn ett dagligt tema. Det är inte alltid lätt att få en liten till att sova, speciellt på kvällen och vi slet med de första två. Ändå gjorde vi allt som man skulle, med fasta rutiner och mild bestämdhet. Denna gången har vi sagt att "det viktigaste är att alla får sova, på ett eller annat sätt". Därför har vi placerat far inne hos de större två och den lille med mig, i min säng. Så får vi hellre ta stöten med var och en i sin egen säng när vi är lite mer ovanpå.


Lillebror har fått en fin vagga att sova i på dagtid, en Mawok. Mawokvaggan kan hängas på en dörr eller hängas fast på en vägg. Den gungar vertikalt i tillägg till horisontalt och det ska visst vara effektivt för att få bebisen till att sova. Det ska också vara extra bra för andningen och kolikbarn. Mer info på deras hemsida. Vi har precis börjat använda den, men lillebror verkar mycket nöjd med sin egen lilla koja. So far, so good.



16 kommentarer:

Mejrams! sa...

Så go och söt. Riktigt fina bilder Emma./Kramen

Tigris Predikantan sa...

Vill också sova i en sån! *ler*
Söt är bebisen iaf!
:)

Violetta sa...

Nei har du sett for en flott vogge! Aller finest er nå han som ligger oppi da :) Åh så vakker han er Emma!

Ja det gjelder å innrette seg etter sin egen familie. "Lærebøkene" passer ikke alltid, det har man da erfart ;-)

Livsnjutaren sa...

Fin blogg;)

Bonnfrua sa...

Jaadu, sova. Ett helt litet kapitel med barn. Men jag tycker nu löser det väldigt bra (ska jag säga som bara har två telningar!) I vissa perioder är det ju faktiskt viktigas ATT sova, inte var... :-)

Ha det gott!

//Bonnfrua

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Så söt han är lillebror *ler*

Jag har aldrig hört talas om Mawok men guud vad praktiskt det måste vara med en sån. Den verkar vara väldigt lätt att ta med och gossen ser ju ut att sova riktigt gott!! :)

Ha det gott!
Kram kram

villasukka sa...

Ihanan söpö vauva.

mimmi-leone sa...

Nydelige bilder!

Hilsen fra Mimmi-leone

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Så mysigt han ser ut att ha det. Jag håller med, det är viktigt att ALLA får sova så bra som möjligt, det blir lite hur som helst emellanåt men rätar nog till sig i längden.
Helt fantastisk kruka med pelargoner nedan, måste försöka något sådant ett annat år, jag sätter dem en och en och det blir aldrig så maffigt som jag vill- ska spara tipset i min lilla bok.
Må så gott
/Karin

annika sa...

...i bädden så fin
som blomman på äng.......
En vacker sångtext och vackra bilder.
Gratulerar till lillen. En sån fin liten en. Vilken överraskning. Förstår att du ville behålla det för dig själv.
En härlig vagga...en sån skulle nog lilla Malva behöva ibland eller rättare sagt hennes föräldrar.
Kram
annika

Inger-Lise sa...

Så søt han er i fine sengen sin.
Jeg ønsket meg veldig en lignende da lillebror ble født. Men vi har ikke noen dører på stueplanet, og nede hadde han vuggen sin, så da ble det ikke sånn i det hele tatt.
Ønsker dere alle fem GOD natt med masse søvn! :)
KLEM

färgtrappan sa...

Hej, nu var det länge länge sedan jag var ute i bloggvärlden och så fick man sig en sådan överraskning här hos dig :)))
Grattis till ytterligare en liten guldklimp!!!

Den där mawoken ser riktigt härlig ut. Tänk om det funnits en sådan för tjugo år sedan när jag med dottern i vagnen körde fram o tillbaks på våra trösklar i lägenheten ;))

Ha det så fint o gott med lillebror :)

monica sa...

Uuuuunderbar bild och stort grattis! : )

Mys och hemtrevnad sa...

såååååå sööööööt bebis....mysigt!!! kramis semlan

Godastunder-tokigaidéer sa...

Så fin och söt han är....härligt.
Jo sova är ett bekymmer det kommer man i håg , om inte annat har jag blivit så smått påminnd med vår lilla hundvalp nu. HAn sover dock hela nätter nu men vill så klart upp rätt så tidigt på morgonen.

Ha det gott och mys
Kram Anna

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Vilken härlig liten bädd!

Underbart söt liten kille!

Ha en fin vecka
Kram Madde

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails