Alla bilder är tagna av mig om inte annat uppges ©Emmas Utsikt

torsdag 15 oktober 2009

Straffas jag av storebror?

Lilleman har det med att alltid vakna så tidigt. Mycket tidigare än vad som är nödvändigt. Gäsp... Är det ett straff för att jag gjorde i ordning en liten bortglömd hörna i Lillemors rum i går? Men älskade lille barn, jag tog ju bara sånt som var liggande runt i huset... jag målade inte ens spegeln som jag först tänkte... Sov unge, sov....


Prickig arveklänning från Lindex, förkläde från IKEA, hjärtklänning från Handplockat, krokar från Hemtex, barngalge (klæshenger) från R.O.O.M, spegel och fågelsnöre från Indiska. Och allt är gammalt....

Ha en lekfull dag!

16 kommentarer:

Nilla Q sa...

Så DET är skälet till att man bloggar kl.06.50 på morgonen...! Som tycker jag var duktig som fått igång datorn vid halv-åtta tiden!

Vi är sjusovare hela familjen - SKÖNT! Tom vår 3-åring. När man lyfter upp henne ur sängen på morgonen vrålar hon "släpp, ner mig, släpp ner mig, lägg TILLBAKA mig!!!"

Ha en skön dag!

Kram Pernilla

Cecilia sa...

Tack för din fina kommentar! Det är alltid så roligt att hitta bloggar man tycker om, jag är alltid så kinkig och har inte många bloggar jag följer. Men din blogg ska jag absolut börja följa!

Vad roligt att du också tyckte så mycket om Narnia! Ja, läs om dem igen. Ibland är det skönt att bara luta sig tillbaka och läsa en saga, det är inte ofta man tillåts göra det som vuxen.

Ha det bra!
/Cecilia

Gårdsromantik sa...

Så fint du stylat - tänk om man hade småttingar igen :-)

Kram Maud

Ocean showroom sa...

:-) Här startade dagen klockan 05.30 för Lilleman idag. Så kaffe behövs! ;-) Fina bilder! Ha en fin dag. Kram Alexandra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Morgonpigga barn är lagom kul ibland, förstår att du är jättetrött. Så söta klänningar du hängt upp, det blev en fin hörna.
Ha det gott och försök få vila under dagen.
Goa kramen
AnnaMaria

Maria sa...

Hej!

Tack för din kommentar i min blogg. Vilken fin blogg du har och vilka vackra kort du tar. Kommer att följa din fina blogg! På återseende !


// Maria

A Seaside House sa...

Koselige bilderfra barnerommet!

Kom plutselig på at jeg ikke hadde skrevet svar på noe du spurte om tidligere på bloggen min, om litt mer tips fra turen vår til USA.(Det er nå visst så lenge siden du spurte at du har vel gjerne glemt det, men tenkte det var bedre sent enn aldri;) ) Jeg tenkte jeg skulle lage innlegg om de stedene vi har besøkt for så å lage en slags reiserute senere når jeg har skrevet om alle stedene.

Ha en fin dag videre:)

Nilla Q sa...

Vad kul att du gillade köket! Golvet är ett laminatgolv från Bauhaus, vet inte exakt vad det heter, men kan kolla upp det om du vill. Hör av dig i så fall.

Så klart att jag var ute och hoppade i löven! Tyckte det du skrev var så bra.

Kram Pernilla

Vimsingen sa...

Förstår inte varför de ska vara så morgontidiga.....

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Emma! Takk for hyggelig hilsen og gode råd:) Så flott blogg du har!! Her hadde jeg ikke vært på besøk tidligere!? Så mye fint du viser i dag! Flotte bilder:) Gleder meg til jeg også kan ta nærbilder;)

Ha en fortsatt fin kveld!

Klem Anette:)

Vända blad sa...

Hej! Så fint du har fixat =) Alltid kul att göra det fint åt barnen! Vad roligt att du tittade in till mig, nu ska jag kika mera på din blogg, du har så många vackra bilder.
Kram Maria

Bo med Lena sa...

Tusen takk for koselig hilsen:) Så fin blogg du har!

Blåbär och Mjölk sa...

Hejsan Emma!
Vad roligt att se dig inne hos mig. Det är så kul med nya bloggvänner :)
Javisst, det är bara att länka! Jag blir sååå glad för det.
Då tar jag friheten och länkar din härliga blogg också.
Hihi, morgonpigga barn... förstår så väl att du är trött. Mycket fina bilder du har i bloggen. Klänningen är jättesöööt.
Önskar dig en fin helg!
kram / Åsa.

StrandviksVillan sa...

Det är så kul när man kan förändra med sånt man redan har hemma tycker jag med!

Visst har du rätt om julen, den kommer oavsett vi vill eller inte och alltid på samma tidpunkt ;) Jag brukar vara som mest sugen på julpynt när den första snön kommer. Men eftersom jag jobbar på ett varuhus så hinner jag alltid tröttna rejält till sist innan det faktiskt är dags för jul...

Ha en riktigt trevlig hösthelg!
Ann-Christine

Villa von Krogh sa...

Ikke bare i hallen da. :) Haha...

God fredag! Klem

Anette sa...

Vilka gulliga klänningar!
Ha en supertrevlig helg!
//Anette

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails