Alla bilder är tagna av mig om inte annat uppges ©Emmas Utsikt

söndag 21 februari 2010

Änglar finns

Tack alla vackra underbara som har lagt igen så fina ord efter pappas bortgång. De värmer både mitt och min mammas hjärta. Ni är änglar allihopa. Tänkte på er när jag äntligen fick hängt upp änglavingarna jag fick i julklapp.  Eller kråkvingar som Lilleman kallade dem. Har så smått börjat läsa blogg igen, har inte orkat tidigare, men nu ser jag fram emot att se vad ni har haft för er.

Vingar från Cést la vie

Nu börjar dagarna att normaliseras. Vi har firat Lillemors 2-årsdag, om än lite lugnt. Alla åt tårta, utom hon. Hon gillar inte sötsaker speciellt mycket, men broccoli går ner på högkant. Märklig liten tjej. 
Idag gick vi ut och skottade, jag och Lilleman. Oj, som han skrattade och grävde och nåde mig om jag tog av "hans" snö. Jag ville ju bara bli färdig, det var -11 och blåsigt. Käre och Lillemor låg inne med magsjuka och influensa. Efter en 45 minuter hade vi grävt oss ut till bilen och ska till mataffären. Så startar inte bilen! Lite för lite diesel, så det hade säkert blivit kondens i tanken eller nåt. Men efter uppmuntrande ord från Lilleman så försökte jag en sista gång och äntligen bar det iväg på hala, snöiga vägar. Vilket busväder!


Jag stannar till en stund vid kvistarna i trappen som påminner om att våren kommer. Det är bara att hålla ut...

31 kommentarer:

Två systrar sa...

Ja, det kommer en vår och det kommer dagar då ni tänker på er pappa med ett leende och kan skratta åt era minnen, Vi miste vår pappa för två år sen efter att han fått en stroke ( samma dag som C bröt ryggen ) det var lite för mycket den sommaren ;-) men vi är lyckliga trots allt! Och jösses, vilken vinter vi haft! Skotta fram bilar är en vardagssyssla för oss :-) Aldrig har man längtat efter våren som nu! Därför njuter jag extra av dina vackra körsbärsblom!! Kramar i massor till dig! / C

Fånga dagen sa...

Hej Emma!
Vad härligt att se att du kommer tillbaka. Det är ju så det måste få ta lite tid när man mister någon närstående, men konstigt nog så blir det lättare och lättare och man börjar minnas det som var bra och roligt. Livet är sådant man kan aldrig fly från en sån sak.
Härliga bilder du visar och tittar man ut så verkar just detta så långt borta men man får väl ge sig till tåls. Barnen har i alla fall haft alla möjligheter till pulkaåkning i år.
Ha det så fint nu.
Kramar Lena

Catherine sa...

I'm so glad to ear from you again!oh i'm longing for spring this year, but we had snow last night again.Thank you for your visit .

CATHERINE

Det vita dårhuset sa...

Heej gumman. Hoppas att du känner dig lite bättre!

Underbara vingar!! Vart har du fått tag i dom? Eller vart har de som köpte dom fått tag i dom ;o) ?

Visst börjar man längta till våren!
Ska bli såååå skönt att slippa klä på barnen alla dessa kläder :o)

Hoppas du får en fin fin söndag.. Kramar erika

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Känner med dig i sorgen, det finns inga ord som tröstar direkt men samtidigt tröstar orden när du talar med din familj om din pappa. De finns för alltid med oss någonstans, allt det han sa och gjorde bär du med dig och för vidare i din tur.
Sköt om er
/Karin

sylvia sa...

hei,godt å høre fra deg igjen.
ja det lir snart vår får vi håpe..
sånne grener kjøpte jeg å på fredag,helt nydelige.
å så vakre vinger du fikk til jul,store å herlige.
klem fra sylvia

Elsa och Helena sa...

Hej Emma! Roligt att höra ifrån dig igen. Sorgen efter din pappa kommer att finnas kvar...låt den finnas där och tänk på honom:) En vacker dag gör sorgen inte lika ont och man kan minnas sin pappa med ett leende och tacksamhet! Tänker på dig mycket!
Kram Helena

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Hej Emma!
Vad roligt att du är tillbaka, har saknat dig jättemycket!!

Sorgearbetet måste givetvis få ta sin tid och det måste vara oerhört jobbigt för hela din familj så förstår att du inte orkat...

Änglavingarna är underbara och vilken fin symbolik!

Dina ungar är bara för goa *ler*
Hoppas att Lillemor och din Käre kryar på sig för inte är det kul med magsjukan.

Varma kramar
Linda

Violetta sa...

Så deilig at du er tilbake, og så godt å lese at hverdagene begynner å få betydning igjen. Man lever som i en kokong i starten, hvor alt føles meningsløst, men heldigvis...sakte men sikkert siger livet tilbake. Det blir nok mange opp- og nedturer enda Emma, men å snakke om pappa, le, gråte og minnes... er den beste terapi. Også har du de skjønne små som er til uvurderlig hjelp bare ved å være til :)

Ja, snart er det vår...på kalenderen, men om den overhodet kommer i år kan man jo lure på. Snø, snø, snø...og mer skal det blir :)

STOR klem

Nilla Q sa...

Hej Vännen!

Roligt att ha dig tillbaka. Ta det lugnt och ta hand om dig!

Kram Pernilla

Louise sa...

Hej vännen! Roligt att du är tillbaka. Men visst måste sorgen i ens liv ibland få utrymme och det tar sin tid innan man kommer igen. Javisst kommer det regn efter solsken som du själv har som bildtext till en regnbåge. Sköt om dig och de dina! KRAM

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hej Emma!
Jag blev så glad när jag såg att fått en kommentar från dig.
Sorgen efter din kära pappa kommer alltid att finnas alltid kvar, en del dagar känns det svårare, medan andra dagar går lite lättare. Så småningom lär man sig att leva med saknaden.
Styrkekram,
Regina

Anonym sa...

Hej!
Long time no see! saknat dig. Skönt att se att livet sakta börjar återvända.Körsbärskvistar och änglavingar,så vackert. Ljuset är tillbaka säkert snart också värmen. Ha en skaplig vecka så hörs vi snart igen;)Annica

Forever Love sa...

Så trist med pappen din..
Føler med deg.
God klem fra Tonje

Ocean showroom sa...

Hej Emma! Det var gott att se ett inlägg från dig. Förstår att det har varit och är tufft. Men som du skriver så ger kvistarna i hallen ett löfte om våren och att det kommer tider då det inte gör lika ont. Då man kan minnas med glädje all de fina saker man upplevt ihop. tänker på dig och önskar dig en skön söndagskväll. Kram alexandra

Maria sa...

Vad kul det var att läsa ett inlägg från dig, jag har saknat dem! Vilka fina kvistar du har i trappen!
Det står inte på, snart ser träden lika fina ut!

Pilo sa...

Härligt att se dig här igen. Det finns inget man kan säga för att trösta men jag hoppas att du tänker på det fina ni varit med om och att du orkar se frammåt.

Ha en fin vecka!

Fru Fly * Heidi sa...

Hei!
Jeg har ikke fått med deg at du har mistet din pappa. Så trist, føler med deg. Klem Heidi

EvaB sa...

Gott att du orkar skriva igen. Med små barn måste livet på sätt o vis återgå till det vanliga, hoppas du känner styrkan återvända.
Underbara blomsterbilder, tack för att du delar med dig av dem!
Var rädd om dig.
Kram Eva

Violetta sa...

Her er det ingen press, så bare slapp av du. Jeg er ikke med på alt jeg heller, for vi lever da i et fritt land, som gutta mine sier ;-)

Amazingdays sa...

Vilka vackra kvistar!
/Carina

Nilla Q sa...

Hej Emma!

Vill bara säga att jag blev så glad för din kommentar hos mig...

Kram

Jakten på drømmehuset sa...

Hei!
Trist med det som har skjedd!:(
litt seint ute, har vært lite flink å besøke bloggen din og alle andre sin i det siste!:(
Men det skal ta seg oppigjen no.

Kjempe fine bilder av utrulig fine kvista med rosa knopper!:)

Ha det fint Emma:)

Godastunder-tokigaidéer sa...

Hej Emma,
Det är härligt att se att du är tillbaka. Har tänkt på dig.Jag lovar dig att med tiden blir det bättre fast det ibland känns omöjligt. Vi har i familjen haft en hastigt och hemsk bortgång i familjen och då tror man att livet tar slut. Det blr inte det samma men man kommer tillbaka, det får ta den tiden som behövs.....

Kram Anna

Mejrams! sa...

Ingen kyrkdörr men dock en port till något nytt. Det var ett tag sedan jag besökte dig och ser att du mist din pappa. Jag sänder dig en riktig bamsekram/KRAM Merja

Stina sa...

Så underbart det såg ut med kvistarna. Jaa, lite vår får det ta att bli nu, tycker jag.:-) kram Stina

Et hus i en hage sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar!!
Koselig å lese at du er litt på nett igjen! Du har en kjempe koselig og personlig blogg!! Ha en fin fin kveld og vinterferie!!

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Emma.
Vad svåra saker du går igenom nu, med din pappas bortgång.
Hälsa dina mor och beklaga sorgen, det finns ingen tröst, jag vet.
Det blir dock bättre med tiden, hur otroligt det än kan verka.
Tur att du har dina underbara barn.
Jo minsann de kan nog skotta snö, och vet vad de vill, så gulligt.
Sköt om er, och många många kramar.
Känn inte att du måste svara, eller något.
Ta hand om er.
Kram Zara

Solveig sa...

Så godt å høre fra deg igjen Emma, mens så leit å høre om din pappa. Det er fint å ha de små slike stunder. De minner en om at verden faktisk ligger der, akkurat slik en er vant til, selv om en er litt uttafor seg selv av og til.
Ønsker deg alt godt min venn - kjekt å ha deg tilbake.
Klem fra Solveig

Lina ♥ C´est la vie sa...

Vilak vackra kvistar Emma, och jag har missat at tläsa på en stund och såg din pappas bortgång, Jag är ledsen för din skull och tänker på dig/er. Min pappa gick bort för ett år sen, det känns fortfarande tomt men man tänker mer nu på det fina som var. Och blir inte lika ledsen.

Så vackra vingarna blev! Önskar jag hade köpt ett par själv.

Varmasta kramarna till dig o familjen,
Lina

Mina dagar sa...

Kul att du är tillbaka i skärmen:)

Ta det i din takt!!!

Skönt att barnen finns så man blir tvungen att "hålla sig uppe"

Vilka underbara vingar!

Sköt om dig och din fam!!
Kram Eva

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails