Alla bilder är tagna av mig om inte annat uppges ©Emmas Utsikt

lördag 12 december 2009

Häng med på party

December är en hektisk månad, inte bara på grund av allt julbestyr, men det är också en tid man gärna blir inviterad och själv önskar att invitera till lite mys i mörkertider.
Idag var vi på öppet glögghus hos några goda vänner. Det är en trevlig tradition, man kan komma från kl 14 och framåt och stanna så länge eller så kort stund man har har tid till.



Jag gillar att gå bort och jag gillar att ha med mig presenter. Helst ska det vara något jag gjort själv, sylt, saft, kaka eller som nu pepparkakor och hemgjord krans. Jag minns att vi alltid hade så sjukt många chokladaskar vid jul när jag var liten, för det var det mina föräldrar alltid fick. Lustigt det där....Vad brukar ni ha med er? Sätter man större pris på något hemgjort eller är det bara jag som inbillar mig?





22 kommentarer:

Birgitte sa...

Hej Emma,
Tak for din hilsen. Nu syntes jeg det også var på tide at kigge forbi dig og hilse på.

Sikke en dejlig tradition du har. Det lyder hyggeligt.! ;o) Med hensyn til gaver der er hjemmelavet syntes jeg, at det bringer stor glæde.Især også dem fra ens egne børn.! Jeg glædes i hvert fald over hjemmelavede gaver.

Ha´en rigtig fin helg

Jule kran
Birgitte

sylvia sa...

hei.
koselig med gløgg kveld.
klart det er mest stas med noe som er hjemmelaget,
elsker å få det.kan ikke tenke meg noe mer koselig enn det,
ha en riktig hyggelig kveld,klem fra sylvia

hjem hos linda sa...

Hjerte med navn på! kjempe fine var de....
Ønsker deg en flott helg videre..
Klæm Linda

anneskreative sa...

Så koselige navnskilt du har laget,,,,men de varer nok ikke helt til jul tenker jeg.
Kos deg i advendtshelgen,,,,,
Anne

a piece of happiness sa...

Jag skulle bli jätteglad om jag fick något som var hemgjort. Kanske en god saffranskaka, lite julgodis, ett fint blomarrangemang. Va som helst faktiskt. Hjärtana du har gjort är väldigt fina.

Kram Liselotte

Ocean showroom sa...

Man blir absolut glad av hemlagat men överhuvudtaget när man märker att någon har tänkt lite kring presenten. Jag älskar också både att få och GE presenter! :-) Ha en fin kväll! Kram Alexandra

Hanna sa...

Fina pepparkakshjärtan.
Hanna

Anonym sa...

Alltid trevligt med något hemlagat. Annars brukar jag köpa med mig nymalet kaffe alt. något gott the. Ett litete tips från mig!
Annica

Rosemary and thyme sa...

Flotte hjerter med navn på!
Jeg syntes det er ekstra stas å få hjemmelagete ting!

Det blir helst blomster jeg tar med!

Ha en fin kveld.

Klem Tove

Ljuva lantliv sa...

Jag gillar också det hemgjorda. Jag brukar binda egna buketter, ta med hemodlad sallad eller baka något... Det känns mer äkta och brukar uppskattas. Ha en mysig kväll. Kram Anna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jovisst är det roligast att få något eller ge bort något som är hemgjort. Kransen som du har gjort är väldans fin! Skulle absolut inte ha något emot om någon knackade på dörren med en sådan.
Kram

Emelie sa...

Tittar in som hastigast och önskar trevlig 3:e advent!
Ha det gott!
Emelie

HønePøne sa...

Gløggtradisjonen hørtes veldig koselig ut! :)
Hjemmelagde gaver er alltid kjekt! ligger som regel en del omtanke bak dem :)
Klem, Madeleine

Théa & Linnéa sa...

Visst är det trevligare med något eget, behöver inte vara så svårt och det finns ju gott om inspiration på nätet eller hur!
Fina bilder!
/Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så klart det är extra kul och få något hemgjort, det är omtanke i det. Dina hjärtan och kransen är jättefina.
Lussekram
AnnaMaria

Guttemamma sa...

Sånt åpent hus selskap er genialt! Du,jeg blir superglad hvis noen har med noe hjemmelaget,ekstra kosleig at noen har brukt tid på å lage noe til meg!! Jeg skal ha med et hjemmelaget kremmerhus av noteark til svigermor idag,fylt med sjokolade...
klem

Viola sa...

Vilka rara hjärtan, trevligt med traditioner...glöögfest så mysigt, ha en fin lussedag, kram

Ingunn sa...

Så koselig med gløgg-kveld. Skjønner godt at du liker litt rødt.

Ha en fin uke.

Klem ingunn

LjuvligtLantligt sa...

Hej Emma.
Jo jag tycker nog det är roligare att både få o få ge hemmagjorda presenter..mer känsla bakom det.
Hoppas du får en skön Lucia, vi ska på en gammaldags julmarknad i em..sååå mysigt!

Kram Git

Mor og datter sa...

Koselige bilder!! :) Ha en fin søndag kjære deg!! klem klem

♥ Fyra årstider sa...

Vilka super söta hjärtan.
Kram Lotta

Lauras gård sa...

Visst är det väl roligt att få någon hemmagjort som det har lagts tid och tanke på. Det känns mer speciellt än något man köper. Kram Stina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails