Alla bilder är tagna av mig om inte annat uppges ©Emmas Utsikt

tisdag 29 september 2009

Den nakna sanningen

Jag skulle städa här i kväll, medan barnen sover och min käre är ute på annat. Men det tyckte Lillemor var en dålig idé. Hon föreslog att hon skulle hålla mig sällskap och helst sitta i mitt knä eller städa på hennes eget lilla sätt...se hur många gånger man kan slå av och på lampan innan mamma klickar, flytta på alla stolar runt matbordet, hämta alla smånallar och få mamma till att pussa på allihopa minst fem gånger.


Det är också skojigt att kasta en tennisboll i köket så den studsar mot skåpdörrarna. Har man tur väcker man ju storebror. Då kan ju han vara med och vässa alla pennor, mamma ska ju ändå dammsuga snart...


Men bland det bästa som finns är att snurra runt, runt tills man trillar omkull och att använda mammas ben som rutschkana om och om igen. Det är väl därför mamma har långa ben???


För Lillemor vet att när hon ler sitt vackraste leende med två små sockerbitar till tänder och ögon mörka som djupa brunnar tindrar, då är allt lov... Gosa med ungarna kan man bara göra just nu, städa kan man göra en annan dag. Därför mina kära vänner, presenteras härmed den nakna sanningen. Ingen styling, ingen städning. Men bra ändå.


Önskar er alla en förträfflig kväll!

1 kommentar:

Størhuset sa...

Kjenner meg så godt igjen, de er jo så nydelige at da tilgir man det meste. Herlig jente du har:0) Go natt

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails