Alla bilder är tagna av mig om inte annat uppges ©Emmas Utsikt

onsdag 26 augusti 2009

Tänk vad lite färg kan göra...

Vi tyckte vi hade köpt Oslos största "hytte", norrmän tycker visst om furu, något jag aldrig förstått charmen med, om man inte är på fjället.


Men tänk som det hjälper att måla och betsa lite.


Och vad passar väl bra när man är utan kök i flera månader? Pizza - serverat av min käre H.



Under laminaten fann vi - "Oh joy" - gammalt furugolv som blev riktigt läckert efter slipning och betsning. Innerst inne har jag lust att slita ut parketten i ovanvåningen för att se om det är mer av samma sak, men den var alltför ny för att kunna motivera det. Dessutom så vet jag att planlösningen förändrats under årens lopp, så eventuellt orginalgolv passar inte in till den nuvarande rumsfördelningen.


Men, man ju alltid slipa og betsa parketten. Hehe...shhh


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails